home Owners Amanina Hanani Our Heart follow

Misconception
0 VIP | Tuesday 31 December 2013 11:48


Read FOREWORD before read this fanfiction.

YURA POV
Mama : Yura , hari isnin minggu depan Yura kena sekolah dekat Seoul Science High School.
Yura : Mama ! Yura tak nak pindah !
Mama : Yura kan budak pandai.Jadi, mama sekolah kan lah Yura dekat situ.Lagipun,dekat situ ramai budak budak setaraf dengan Yura.
Yura : Mama.... Yura tak nak pindah.Lagipun Jinho kata budak budak dekat sekolah situ sombong sikit.
Mama : Yura kan peramah bukannya susah kan nak berkawan.Lagipun , ada Jinho kan?
Yura : Memanglah.Tapi, Yura tak nak sekolah situ!
Mama : Apa apa alasan Yura bagi . Yura Tetap akan bersekolah dekat situ.

***********

'Tuk tuk tuk'

Mama :Yura..jom turun sarapan dah siap.

'Tuk tuk tuk'

Mama:Yura, mama masuk tau.
Terlihat anaknya sedang tidur kepenatan semalam.Agaknya Yura tidur lewat.

Mama:Yura, bangun cepat.Sarapan dah terhidang dekat bawah
Yura bergerak tapi terus sambung tidurnya.
Mama:Yura, bangun !
Yura :Hah! Apa? Yuri mati kena langgar kereta? (Yuri tu adik Yura.Nama dia Kim Yuri)
Mama :Hei,Mama la ni.Cepat gosok gigi kalau tak nak mandi lepas tu turun bawah sarapan.
Yura:Mama,buat Yura terkejut je."

Err..Mama ni selalu buat Yura terkejut pagi pagi.Ahh Penatnya..
Yura terus masuk bilik air gosok gigi.

************

Yuri:Mama , mana kakak? dia tak turun lagi ke?
 bertubi tubi soalan yang ditujukan Yuri.
Mama :Mama suruh dia gosok gigi dulu.Kejap lagi turun lah tu.Kita tunggu kakak kejap eh nanti kita makan sama sama
Yuri :Mama Yuri dah lapar laa .. Kakak ni lambat lah !
MamaYuri kata apa tadi?Mengata kakak eh. Tegur Yura .
Mama :Dah dah cepat makan
Mama :Yura , nanti tengah hari ikut mama pergi beli baju uniform sekolah okay?
Yura :Okay.Yura memang kena ikut ke kalau tak ikut tak boleh?
Mama :Mestilah.Badan kamu tu dah laa kecik.Nanti uniform-nya besar sangat pula.

************

Yuri :Kakak ! Kakak nak pergi mana ni? Yuri nak ikut jugak.
Yura :Pergi beli uniform, Yuri nak ikut ke?pergi tanya mama dulu..

Yuri: MAMA ! MAMA ! Nak ikut jugak pergi beli kakak punya uniform.
Mama :Jom.Nanti Mama nak ke pasaraya jugak beli barang dapur.

**************


*lagu wolf* (bunyi telefon)

Yura : Yeoboseyo !
Jinho : Yeoboseyo ! Wey, Yura Isnin aku jemput kau dekat rumah boleh? Aku dengar kau sekolah dekat sekolah aku.
Yura : Hmm.. Yelah.. btw, mana kau tahu? aku tak beritahu pun.
Jinho : Daripada mama kau.Aku kan rapat dengan keluarga kau.
Yura : Kbye.
Jinho : Erk..aku tak habis cakap lagii.. hello?? hello?

Jie ni aku tak habis cakap lagi dia dah off.Memang buat orang marah je. // Call balik //

Jinho : Kau nak apa?
Yura : Kenapa letak dulu.Aku tak habis cakap lagi.
Jinho : Mak aku panggil .
Yura : Sama macam dulu. Bab menipu kau nombor 1 .
Jinho : Hmm.Nak apa? beritahu cepat . Aku nak keluar dengan Chanyeol ni.
Yura : Aaa..aa..ku.. cuma nak beritahu kau boleh jemput aku esok pagi.Mak aku kata dia busy tak sempat hantar aku pergi sekolah. btw, thanks kau nak hantar. Sayang kau.
Jinho : Hmm.. Yelah yelah. sayang kau jugak. *tak ikhlas*

************

Mama:Yura , dah siapkan barang barang masukkan dalam beg?
Yura:Mestilah mama ! Esok pagi Jinho jemput Yura tau. Boleh kan?
Mama:Hmm..Yelah.."
Yura :Gomawo omma ! Saranghae Omma !( Terima kasih mama ! Saya Sayang Mama ! )

**********

"Kenapa aku mesti sekolah dekat situ ? *nangis* Perlu kah aku berpindah?Aku rindu sekolah lama.Aku rindu Kawan lama. Mama tak sayang Yura lagi ke? Dulu apa yang Yura nak Mama tunaikan.Tapi sekarang? Mama buat keputusan terburu buru. Tak berbincang dengan Yura pun lagi.. Tak apa.. Mama tahu yang terbaik buat Yura.. Yura akan cuba buat mama happy dengan keputusan mama tu. "
***********

JINHO POV

Jinho:Alamak aku terlambat pulak pagi ni.. dah lah kena ambil Yura dekat rumah dia. First Day sekolah dia pulak tu.
Jinho:Mama !! Cepatlah . Lambat dah ni. *pakai stokin*
Mama: Yelah yelah. jap mama ambil kunci kereta.
Jinho:Kita pergi rumah Yura.Semalam Jie janji dengan dia nak jemput dia dekat rumah lepastu terus kesekolah.
Mama :Dah tahu nak jemput dia.Cepatlah sikit -.-

Ting Tongg~~~~~
Ting Tonggg~~~

*call yura*
Jinho : Weh cepatlah dah la lambat ni nanti kena denda.First Day sekolah kau pulak tu.
Yura : Aku keluar sekarang ok. Tunggu 2 minit.
tuttt~~~~~*talian diputuskan*(:P)

" Annyeonghaseyo ahjumma! Lama tak jumpa ahjumma.Ahjumma sihat? "
"Sihat je ni. cepatlah masuk nanti lambat"

Yura pun masuk dalam kereta.Dalam kereta ahjumma tanya "Kenapa Mama hantar Yura ke Sekolah yang sama dengan Jinho?"
Mendengar soalan itu saja,mata Yura terus berkaca.(Tak nangis ok)
"Yura yang nak sekolah dekat situ..lagipun..Yura teringin sangat nak sekolah sama dengan Jinho ni." *fake smile*

**********

Yura :Jie,kau boleh tolong aku kan?
Jinho:Tolong apa?
Yura :Tolong tunjukkan kat mana tandas,kantin,kelas aku dan lain lain
Jinho:Boleh je..Jom,aku tunjukkan kat mana tandas
Dalam tandas..

Yura : Peh,Lawa gila tandas sekolah kau.
Jinho : Mestilah, sekolah lawa tandas pun mestilah lawa.
Yura : Sekarang baru aku faham kenapa kau suka sekolah sini.
Jinho:Baguslah kau dah faham tak perlu aku terangkan lagi .
Yura : Aku kena pergi bilik guru sekejap cikgu nak jumpa aku .

***********

YURA POV

Yura : Cikgu ada apa nak jumpa saya?
Cikgu : Lepas ni ikut saya pergi kelas . Saya nak perkenalkan diri awak dengan classmate awak.
Yura : Baiklah.
***********

Cikgu : Hari ni awak semua ada budak baru dalam kelas ni. Berbaiklah dengan kawan baru kita.
Yura : *masuk kelas* Annyeong-hasimnikka! Kim Yura Imnida.Gembira berjumpa awak.
Budak kelas : Annyeong..Gembira jumpa awak jugak.

Cikgu : Okay. awak boleh duduk belakang Chanyeol .
Yura : Ok.
Chanyeol : Hai Yura ! Nama saya Chanyeol.
Yura : Erk. Hai Chanyeol .
Cikgu : Chanyeol ! Beri perhatian semasa saya mengajar ! Awak boleh berkenalan dengan dia nanti.

***********

Jinho : Weh Yura . Kau kena ingat something Chanyeol tu boyfriend aku.Kiteorang dah couple.
*tetiba chanyeol dtg* *yura shocked*
Chanyeol : Jinho kau buat apa?
Jinho : Cakap dengan Yura lah . Tak nampak?
Chanyeol : Eh, macam mana awak boleh kenal dia?
Jinho : Kiteorang kawan baik laa sejak tadika lagi.. awak ni.. tak ambil tahu tentang saya pun !
Yura : Erk, Awak nak cakap berdua je ke? Mintak diri dulu.
Jinho : Eh , sabar aku belum habis cakap lagi.
Yura : *pandang belakang* Ye? Cepat la cakap aku kelaparan.
Jinho : Park chan! Kenalkan ini Yura dari sekolah .. *bisik kat yura* weh dulu kau sekolah ape? xD
Yura : Dari sekolah Seoul Girls High School.
Chanyeol : Wahh.. sekolah perempuan tuu.. maknanya awak single laa ni? O.O
Jinho : Hei Channie ! *pukul bahu chanyeol kuat2* saya kat sini!
Yura : Chanyeol,aah . Nice meet you..
Chan : Nice meet you too. Jinho, weh, agak agaklah nak marah saya depan kawan baik awak.

Jinho : Yura jom pergi makan, tak payah layan chanyeol ni.gedik lebih *jelir lidah kat yeol*
Yura : Erm.Arasseo !

************

Chanyeol POV

Chan : Sehunn ! *lari jumpa sehun*
Sehun : Kau kenapa tetiba jumpa aku ni?
Chan : Kau dah kenal budak baru tu?
Kai : Budak baru yang baru masuk kelas kite tu?
Chan : Yelah. Kau tahu dia sekolah mana dulu?
Baek : Mana? -.-
Chan : Seoul Girls High School.
Baek,Kai,Sehun : Jadi?
Chan : -.- apalah korang ni tu pun tak dapat lagi. slow betul. Maknanya dia single lah!
Baekhyun : Dia bukan taste aku k.lagi pun dia looks simple. Aku suka perempuan chubby & not too skinny. Hmm.. macam taeyeon kot. (aku main hentam jea)
Kai : Dia ade sikit taste aku? Entahlah tapi dia comel jugak. Tapi aku tak suka dia -.-
Chan : Err.. Sehun? Kau?
Sehun : Aku macam biasa takde mood nak layan perempuan macam korang ni.
Chan : Err..Weh jongin baek. Aku pasti sehun mesti suka Kim Yura. Aku tgk dia baik je .
Baek,Kai : Err.. aku rasa kau sorang jelah patut suka dia :P malas aku layan kau ni. Aku nak masuk kelas. Kau tinggal kat kantin seorang diri :P

************ 

Dalam kelas ...

*pandang Sehun* Weh kau selalu tak dengar cakap aku.Cubalah sekali sekala dengar . Aku tahu hidup kau susah. Tapi jadilah peramah sikit . Err.. 

Cikgu : Chanyeol!
Chanyeol : .... *termenung lagi*
Cikgu : Chanyeol!
Chanyeol : *tak ada respons*
Cikgu : Park Chanyeol !
Chanyeol : *terjatuh kerusi* opocot.. ah sakitnya.. -.-
*satu kelas gelak*
Cikgu : Haa. tulah masa saya mengajar awak termenung .. apa yang awak fikirkan?
Keluar sekarang.bawak meja sekali.
Chanyeol : *tunduk**bawak meja keluar*

*************


Layout made by Koala
Inspiration from mymostloved .
Gyapo